MELODIKRYSSET V. 14 9/4 2011

Vilken dag! Fast jag missade att lösa melodikrysset på ordinarie sändningstid är det länge sen jag känt mig så lätt i själen, äntligen något att känna sig rejält lycklig för! Jag har inte tänkt en dyster tanke på hela dagen (!), och det var minsann länge sen sist! 

Den här underbara dagen har tillbringats på Stiftsgården i Rättvik med fiolen under hakan (hakorna!). Under Magne Eggen Haugoms suveräna ledning har jag och en massa andra dalaspelmän lärt ett knippe Rörospols för att vara lite förberedda inför den planerade resan till Röros i maj. God mat, massor av trevliga människor och helt underbar musik. En succé  helt enkelt! Jag fattar inte att någon frivilligt kan avstå det här! Tack alla för den här kanondagen, och gosse vad jag ser fram emot att få åka till Röros med alla de här människorna!

Nu så är också krysset löst, så dagen är fullkomlig! Här kommer min lösning:

v1 VREESWIJK
L1 VAN HALEN
L2 ELEFANTER
L3 WILMA
L4 JACK
V5 INGEN
V6 MEKA
L7 ABBA
V8 OH LAURA
L9 RIDER
V10 ALLT DETTA
L11 TIO
L12 TOM
V13 UNDRAR

Dessutom var jag förbi och hämtade mina skor på Hotell Lerdalshöjden, där de blev kvar för några veckor sen. Ja, jag gick inte barfota hem om ni trodde det, det var faktiskt mina dansskor som blev kvar där. Jag sparkade av mig dem på nattkröken för att inte störa ”grannarna” mer än nödvändigt när jag stampade takten. Kom på det på vägen hem, men då hade jag ingen lust att vända utan ringde och bad personalen ställa undan dem tills jag kom förbi härnäst. Nu har jag bestämt att mitt nästa projekt ska bli att lära mig dansa Rörospols också, så då behöver jag ju skorna! Vår kursledare idag, Magne, hävdade bestämt att man blir en mycket bättre spelman om man kan dansa, och det tror jag absolut att han har helt rätt i. Nu gäller det bara att få tag i någon som har lust att lära mig också, men det ska nog lösa sig.

Kommentera

