Fem minuter…

En liten vilopaus har jag nu, det är av nöden tvunget, för jag tar alldeles slut så här mitt på dagen. Jag måste fylla på orken med lite värktabletter och en kaffekopp. Bara det att kaffekoppen for i golvet som består av klinkersplattor, då kan ni tänka vad som hände… Säkert kan ni på ett ungefär också gissa vad jag sa, så det skriver jag inte här. Jag hämtade en ny kaffekopp och ska väl snart samla ihop mig och ta rätt på min lilla olycka innan jag fortsätter med det vanliga jobbet.

Fredag har det blivit och helgen stundar. Tid att lata sig och ha det gott blir det dock inte ändå, massvis med arbete väntar. Fast när det är klart mår jag säkert gott, och på söndag eftermiddag väntar min målarkurs igen. Det ser jag fram emot.

Nu är det dags att plocka fram sopkvast och skyffel, om jag ska få kväller någongång.

Kommentera

