Långfredag

Jag minns när jag var liten, då var det verkligen lååång fredag just den här dagen. Nu är det inte någon större skillnad mot en vanlig dag, allt rullar på som vanligt. Själv ska jag till kyrkan och sjunga om en stund, även där har det blivit lite skillnad, minns att sångerna vi sjöng tidigare var så tunga och ledsamma så. De vi ska framföra idag är väl inte heller så sprittande, men ändå något lättare på ett sätt. Fast det skadar nog inte att ha en dag när man tar det lite lugnt också. Jag tror att alla behöver det, mer eller mindre.

Igår blev det en ny vända till soptippen, fast det får nog bli många många fler innan det tar slut på all bråte, och då har jag väl samlat på mig nytt istället. Sopgubbarna var både trevliga och hjälpsamma så det står inte på att tömma en hel släpvagn.

Gårdagen började inte bra, jag mådde inte alls bra när jag vaknade. Hade inte sovit bra heller, men efter lite preparering så rullade dagen på.  Till slut kunde jag ändå summera den som en av de bästa på länge, tack vare en oväntad överraskning fram på kvällskvisten. Det behövs inte så mycket för att glädja mig.

Nu har jag väl inte tid att sitta här förstår jag, dags att ta itu med allt som väntar. Hoppas hinna till Floda på konstutställning under dagen, och så ska jag möta dotter och måg i Borlänge för att hämta kattbarnbarnen för vidare transport hit. ”Föräldrarna” ska vidare till Falun en vända innan de fram emot nattkröken hedrar oss med sin närvaro. Det blir för länge att sitta i bilen för de små fyrbenta liven, så ”mormor” får rycka ut. Då blir det fullt hus här hemma med fem katter och två hundar. Full fart blir det förmodligen också! Dags att börja fixa maten till morgondagens påskmiddag är det också, så nog finns det att göra allt, ur den aspekten är långfredagen alltför kort!

Kommentera

