Uppe med tuppen….

En tidig morgon blev det idag, vaknade och såg fel på klockan så jag var uppe straxt efter fyra, men trodde det var en timme senare. När jag uptäckt mitt misstag var det inte stor idé att lägga sig igen. Morgonstund har guld i mun…. så sägs det i alla fall. Fåglarna var vakna och kvittrade redan då, det hörde jag när jag var ut en vända, så de är då morgonpigga.

Igår var det onsdag och således körövning. Jag kämpar väl på med Kung Liljekonvalje, fortfarande är vi långt ifrån bästa polare, men vi börjar i alla fall komma skapligt bra överens. Han nöter på med sina försök att charma mig, och säkert kommer jag att falla till sist. Trägen vinner som bekant!

Ikväll ska vi förbereda för söndagens ”vernissage”, eller vad man nu ska kalla det. Vi ska då hänga upp några av våra alster till allmän beskådan, en verklig debut för min del, liksom för de flesta andra av mina ”kluddarkompisar”. Jag har valt ut tre av mina skapelser och satt passepartouter på dem, så nu är de klara. Det finns ytterligare en som jag funderat på att ha med, det är nog den jag gillar allra bäst, men den är stor och otymplig och dessutom oramad, så den blir kvar hemma. Det ska bli kul att se när allt kommit upp, för inramningen är liksom pricken över i på något sätt, och kan förändra intrycket mycket.

One thought on “Uppe med tuppen….

  1. Kattmor skriver:

    Varje gång du är på körövning undrar jag alltid vart du varit och kört…. innan jag kommer på att din vardag med vuxna barn, inte är densamma som min, med en snart artonåring i huset …

Kommentera

