2:a maj

Brrr, kallt är det idag också! Is på vattentunnan i hästhagen mötte mig i morse, liksom en snöby som gjorde att bilens fönsterrutor så tämligen ogästvänliga ut. Hoppas verkligen att inte det ljuvliga påskvädret lockat fram en massa växtlighet som fryser sönder nu. Det vore tråkigt. Täckjackan har kommit fram igen och mössan satt inte heller i vägen när jag hämtade tidningen i brevlådan.

Nu är det återigen dags att ta tag i en ny arbetsvecka. Jag undrar lite hur det ska gå, eftersom ryggen tycks ha bestämt sig för att göra det besvärligt för mig. Jag får ta en timme i taget och hoppas det går bra. Gräsänka är jag också hela veckan, så ingen hjälp finns att få med allt som ska göras på hemmaplan, det är bara att bita ihop och göra det som ska göras. 

Kommentera

