En vänlig grönskas rika dräkt…

Njuter av min ensamhet!

Har nyss kvällspromenerat med hundarna och kunde konstatera att snöslasket som kung Bore i ren desperation kastade över oss har smält och lämnat efter sig en sällan skådad fräschhet i vår vackra natur. Grönskan liksom sjuder av energi och livslust och fåglarna inramar allt med den ena symfonin vackrare än den andra. Till och med min dystra gestalt tar intryck och rycks med i en enorm tacksamhet över att få uppleva det här än en gång.

Hemma på täppan växer rabarbern så det knakar och jag har plockat in ett fång och förvandlat dem till kräm som avnjutits under andakt. Så gott! Tidigare ikväll gjorde jag leverstuvning, rätt gott det också med gräddsås och lingonsylt till. Det var då flera år sen jag sist lagade det.

Nu är det sovdags för mig och mina små fyrbenta vänner. God natt!

Kommentera

