Ingen ordning på torpet….

Husbonden, som varit ”på rymmen” sen i måndags, har återvänt till hemmanet. Själv flyr jag fältet, inte av den anledningen förstås, utan för att min kör denna helg har en intensiv övningshelg. Vi började redan igår, direkt efter jobbet och höll på några timmar, sen håller vi på hela dagen idag. Det är både roligt och jobbigt, men framförallt nyttigt! Fröding är på tapeten igen, och de gamla tonsättningarna som vi lärde in till förra sommarens turné ska fräschas upp, sen är det flera nya som också ska nötas in. Allt för att vi ska vara rustade när vi i sommar vänder turnébussen mot Värmland igen. Men fram till dess återstår mycket jobb för att få ordning på arrangemangen. Själv hoppas jag få möjlighet att se på bygdespelet Värmlänningarna när jag ändå är i trakten. Jag har sett det för många, många år sen, och det skulle vara roligt att få se det en gång till.

Tyvärr blir det inget melodikryss i realtid denna dag. Jag vågar väl inte hoppas på turen att hinna lyssna på snabbgenomgången, utan får förlita mig på webbradion senare i kväll. Det är inte lika bra, men det får duga!

Sen har vi också några av våra sommargrannar här under helgen, dem ska man också försöka hinna umgås med, så helgen är fullspäckad. Vi får väl se vad som hinns med. Nu har jag i alla fall inte tid att sitta här längre, full fart är det som gäller.

Kommentera

