Nytta och nöje…

En riktig musikhelg har jag haft under detta veckoslut, körsång i dagarna två och så en rejäl dos med spelmanslag på det. Energipåfyllande minsann!

Kvällens övning med spelmanslaget gick riktigt skapligt. Jag har inte hållit i fiolen på rätt länge, och ska jag vara ärlig längtade jag inte direkt till denna kväll heller, men det blev bra. Den värsta rosten har visst ramlat av sen sist, för nu funkade det bättre och allt eftersom kvällen led blev det roligare och roligare. Jag är rätt trögstartad, men när jag kommer igång vill jag inte sluta!

Vi var rätt effektiva med vår spelning, när spelmanslaget gav upp fortsatte jag och min dragspelarkompis en stund till. Vi har några uppdrag framför oss som vi måste öva inför, men tiden verkar inte riktigt räcka till för repetitioner, så det gäller att ta vara på alla tillfällen!

Tidigare under eftermiddagen var jag  tillsammans med ett gäng och bakade pizza samtidigt som vi firade en femtioåring och en sextioåring. Det blir otroligt goda pizzor (man får ju lägga på precis det man vill ha själv!) Halva pizzan finns kvar, för de är rejält mättande också, så nu finns till lunch imorgon och det är ju bra och praktiskt. Men nu får jag allt ta kväller om jag ska orka med morgondagens utmaningar också.

One thought on “Nytta och nöje…

  1. Inger skriver:

    Tack för uppvakningen!

    Ha en bra dag/Inger

Kommentera

