Min dag…

Jag önskar jag vore lika hurtig som den nyblivna femtioåringen vi firade igår! Det är jag inte, långt därifrån. Fast hon har förstås varit hurtig långt innan hon blev femtio, det kanske spelar in om jag tänker efter. En gång i tiden var jag också rätt hurtig, men det är många år och många kilon sen! Numera blir det mest en stilla promenader med hundarna och då rätt linkande och låghaltande, eftersom min kropp inte alls tycker att jag sköter om den som jag borde. Säkert har den helt rätt i detta påstående…

Tydligen har jag retat den på något sätt nu igen, trodde inte att man kunde ha ont på så många andra ställen än de jag redan har, men se där misstog jag mig. Trots att jag inte har en enda aning om hur det gått till så har jag fått någon slags inflammation i ett finger nu också. Så jäkla typiskt, nu när jag verkligen skulle försöka hålla mig hel och fräsch inför min knäoperation…. Efter att ha konsulterat läkarmottagningen blev jag ordinerad ett besök hos distriktssköterskan som var lika frågande som jag till vad som hänt och vad det är för mystisk åkomma jag fått. Det blev omläggning och nytt besök i morgon för att se hur det ser ut då. Blir det värre måste jag få penicillin, och jag måste bli bra i tid för min operation, orkar inte vänta längre på den…

One thought on “Min dag…

  1. Inger skriver:

    Hej!

    Har du smittats av Karin? Tack för dina ord, jag mår i allafall bra mycket bättre när jag orkar vara hurtig.

    Kram Inger

Kommentera

