Onsdag

Idag var det lite trögt att vakna, kroppen är tung och ryggen värker rejält. Snudd på förkyld känner jag mig också. Förhoppningsvis blir det bättre bara jag varit igång ett tag.

Jag hade förväntat mig att mötas av regn och rusk, tyckte de utlovade sånt väder från igår kväll och i natt. Men jag är ju inte direkt ledsen att slippa heller, det här var ju mycket trevligare. Hörde bestämt att de talade om att det skulle åska också. Eller så var det väl någon annanstans, jag lyssnade bara med ett halvt öra, så där i förbifarten. I vilket fall som helst så var jag extra ut och hämtade in den torra tvätten och drog på samma gång upp bilrutorna, säkert var det det som gjorde att vi klarade oss! Vanligtvis är jag expert på att få både tvätt och bilsäten nedblötta!

Nu har jag också kollat prognosen och det ser inte så farligt ut, något lite fram emot kvällningen verkar det som, men morgondagen blir mera ostadig. Passade på att kika på Röros också, där såg det sämre ut, regn vareviga dag! Den möjligheten hade jag inte tänkt på, hur ska det gå med vår parad då? Ja, det lär väl visa sig, det är inte mycket vi människor kan göra åt naturens nycker. Det börjar i alla fall bli dags att tänka på vad jag ska ha i min packning, förutom fiolen då…. Som det verkar får jag nog fundera lite över skovalet, foppatofflor (som är favoriterna!) är inte direkt optimala om det är regn…

Men än är det tid kvar och massor av göromål som ska fixas innan jag får sätta mig på bussen till Röros. Det är väl bäst att ta en dag i taget antar jag, precis som vanligt.

Kommentera

