Å det är måndag morgon….

Måndag morgon och allt är som vanligt, verkligheten knackar på dörren igen. Fortfarande är jag lite rusig i sinnet av allt jag varit med om under helgen, men vardagens sysslor pockar på och lär väl snart plocka ner mig på jorden. Matlådor, kattlådor och allt annat som ska vara och göras, som varit fjärran från mina tankar under några dagar…

Har jag inte landat förr så lär jag ju göra det nu när jag ska sätta mig vid frukostbordet. Jag skulle lätt kunna vänja mig vid att frossa i alla läckerheter som fanns på vårt hotell, kan se det framför mig som i en underbar dröm!  Poff säger det när jag öppnar kylskåpsdörren och så är jag vaken igen. Där finns inte mycket att drömma om, men mätt ska jag väl ändå bli. Jag som älskar att äta frukost, det är ju nästan det bästa med att åka bort och bo på hotell! Massor av smaskens, och så till på köpet trevligt sällskap vid frukostbordet. Vilken lyx det har varit att kunna sitta riktigt länge och äta tillsammans med goda vänner under trevligt samspråk.

Idag blir det i stället en snabb frukost och sen är det dags att öka farten ytterligare, snart är allt som vanligt. Fast det är väl inte så dumt det heller!

Kommentera

