Å hej och hå…

Tänk, nu är det redan torsdag, snart har hela den här veckan gått också. Jag hinner baske mig ingenting.

Idag är jag trött, fast jag la mig supertidigt, eller kanske just därför? Den här natten har jag drömt mycket och rörigt, det hjälper väl också till. Vaknade som vanligt strax före fem och var upp en sväng, men kröp sen ner tillbaka och lyckades faktiskt somna om en liten stund. Fast då blir man ju tröttare ändå när man vaknar härnäst, så det är väl inte någon bra idé.

Nu skriker min mage av hunger, så det får jag väl till att åtgärda, och allt annat som ska fixas. Och så tycker katterna att de absolut ska ha mycket keltid och sitta i knä, är inte nöjda annars, och en katt kan minsann vara envis om den fått något i sinnet.

Solen tycks inte riktigt ha bestämt hur den ska ha det idag. För en stund sen såg det ut att bli en ljuvlig dag, vädermässigt, men just nu är det lite mörkare. Vi får väl se, det blir väl som det blir med den saken, men det vore skönt om det fick vara uppehåll och solsken idag. Det lättar upp mitt humör!

Kommentera

