Lite av varje…

Gårdagen försvann fort. Efter jobbet var det en del djurpyssel och sen fick jag vara chaufför åt husbonden, som behövdes hämtas på ett ställe och skjutsas till ett annat. Passade på att hämta en present som jag beställt åt en jubilerande kompis på samma gång. Sen, när jag ändå passerade, slank jag in på en pratstund och en kopp kaffe hos några andra vänner som jag inte sett på år och dar. Det var trevligt, och när jag tänker efter blev det nog mer än en kopp kaffe för att det skulle gå jämt upp med allt prat.

Jag tror jag ska ringa DLM idag och höra vad de säger om mitt finger. Börjar bli nervös nu, måste bli bra och det är bråttom…. En vecka har jag på mig, varken mer eller mindre. Jag blir vansinnig om det strular nu när det är så nära. 

Idag ska förskolebarnen ut på utflykt, så det blir förhoppningsvis lite lugnare på jobbet. Det passar mig perfekt. Fast ändå blir det lite hit och dit med det mesta när inte allt är som det brukar. Egentligen är det bäst när allt är som vanligt, så man inte behöver fundera så mycket, utan kan gå på rutin.

Imorgon missar jag krysset igen, åtminstone på ordinarie tid. Just då sitter jag i Rättvik på sammanträde, men så fort jag kommer hem blir det att sätta på webbradion. Två veckor i rad som jag är i otakt med herr Eldeman, det är inte bra alls, men det får väl lov att gå ändå.

4 thoughts on “Lite av varje…

  1. Lena Looström skriver:

    Hej ”Ängeln”.
    Jag behövde inte läsa många rader från din penna innan jag förstod att din blogg var en blogg för mig att följa. Jag sökte en annan vuxen kvinnas perspektiv på tillvaron och jag tror mig funnit den! Jag tycker om ditt språk, det för tankarna lite till Gerda Antti, stillsamt men ändå ryms så väldigt mycket i några väl valda ord. Jag kommer att ”titta in” hos dig flera gånger!
    / Lena L

  2. Ängeln skriver:

    Vad trevligt!
    Kul att du tittade in och du är så välkommen tillbaka!
    Jag har faktiskt inte läst något av Gerda Antti, får försöka ta mig tid att göra det, om det är som du påstår så borde det kanske passa mig.

    Att skriva är ett behov för mig, nu ett tag har jag varit lite väl dyster till sinnet och det är nog inte så trevligt och underhållsamt att följa mina tankar, men så är det ju här i livet. Förhoppningsvis får jag snart fart på inspirationen och tankeverkamheten igen och blir lite mera kreativ i mitt sätt att uttrycka mig.

  3. Lena skriver:

    VEM har ”lånat” mitt namn??? Jag heter Lena Looström och ingen annan heter precis så! Jag har absolut inte skrivit något inlägg i denna blogg – den är helt okänd för mig. Tycker att detta känns mycket obehagligt.

    • Ängeln skriver:

      Hej Lena!
      Jag kan tyvärr inte besvara din fråga, men håller med om att det är högst märkligt. Namnet är obekant för mig och kommentaren i sig innehöll inget som fick mig att reagera, i så fall hade jag aldrig släppt igenom den. Jag kan bara beklaga det inträffade och undrar precis som du varför någon gör något sådan.
      ”Ängeln”

Kommentera

