Söndagkväll…

Söndagkväll och snart dags att krypa omkull för några timmars sömn. Ikväll var vi många på spelövningen, det var trevligt, men fortfarande är jag rejält ringrostig, även om det blivit lite bättre undan för undan.

Nu har det börja regna ute, tidigare har de utlovat en rejäl rotblöta under några timmar nu på nattkröken. Jag vet inte hur det blir med den saken, kanske har prognosen ändrats, men förhoppningsvis har det hur som helst regnat klart tills det är dags att gå upp igen.

Mitt finger har äntligen läkt och ser riktigt fint ut, men nu känns det som om jag håller på att bli riktigt förkyld i stället. Vad sjutton är det som händer? Jag brukar nästan aldrig vara sjuk, men bara för att jag måste hålla mig i gott trim inför operationen så blir det än det ena, än det andra. Fasiken också!  Huvudet spränger och halsen svider och det har blivit både echinagard och diverse andra piller i ett desperat försök att stoppa upp förloppet och skrämma alla bacillusker på flykten. Är det någon som sitter med en voodoodocka som föreställer mig, eller varför ska allting djävlas just nu? Magkatarren gnager också…..

Bäst att försöka sova en stund nu, morgondagen väntar.

Kommentera

