Kvällsfunderingar…

Idag blir det inte många ord, känner mig trött och sliten, men ändå nöjd att även denna dag snart är slut. En dag mindre att vänta. Förkylningen har inte blivit värre, så kanske det går vägen. Jag vet inte hur många glas echinagard jag druckit idag. Toppar med näsdroppar också, för det känns att bihålorna är lite på gång.

Sista fiollektionen för den här terminen är gjord också. Det gick väl sådär, sen har jag lovat att öva under sommaren, hoppas jag kan hålla det. Jag vill ju så gärna, men ändå blir det inte av. Spelar gör jag ju allt emellanåt, men istället för att öva på läxan blir det mest att jag spelar helt andra saker. Helt bortkastat är det naturligtvis inte, men förmodligen skulle jag utvecklas betydligt bättre om jag försökte göra som ”fröken” säger. Jag får försöka skärpa mig.

Det blev inte så farligt med regnet, men det har blåst som bara den hela dagen, och rätt ostadigt skulle det visst bli under veckan också. Jag börjar bli sugen på att köpa växter till alla fönsterlådor och krukor, men det får vänta en stund till. Fick tips idag om ett växthus i närheten av Leksand, som visst har väldigt frodiga och fina plantor. Kanske blir det en vända dit inom kort, eller så håller jag mig till Djurås som jag gjort de senaste åren. Eller så blir det båda delarna, det kan ju bli en trevlig utflykt, lite fika och vackra blommor, det är inte fy skam det.

Dags för en kvällspromenad med hundarna och sen läggdags.

One thought on “Kvällsfunderingar…

  1. Kerstin skriver:

    Vänta på mej om du ska till någon plantskola i Leksand!

Kommentera

