Naturen fröjdas…

Nyss inkommen från kvällens hundpromenad. Den var högst njutbar eftersom det doftar alldeles ljuvligt av syren, göken ropade på mig och ett antal fåglar gav en högstämd serenad, just till min ära! Men nog är det väl konstigt, syrenen blommar redan, midsommarblomster likaså, liljekonvaljen är i knopp och flera andra blommor står i blom – och så är det bara maj månad ännu. Hur ska det här bli till midsommar? Kommer det att finnas några blomster att plocka och lägga under kudden när man ska drömma om sin tillkommande? Inte för att det spelar någon roll för den sakens skull antar jag, drömmar lär knappast hjälpa, men ändå… Det vore ju trevligt med lite blommor i midsommarstången i alla fall.

På höåkern är det frodigt och grönt, antar att det blir tidig skörd, och det är ju bra. Ju förr man är klar med den saken, desto bättre, men samtidigt känns det lite stressande när naturen går i en mycket snabbare takt än jag själv.

Själv känner jag mig inte precis som en rosenknopp, inte ens som en fullt utslagen blomma. Mera som en sen länge överblommad tistel eller något liknande. Det enda som återstår är att vänta på den slutliga förmultningen… Fast nu kanske jag tar i ändå, lite livskraft finns det väl kvar ändå, förhoppningsvis.  Hur som helst så behöver jag mer än väl min skönhetssömn, borde kanske göra som Törnrosa om det skulle hjälpa något, men törs inte chansa på att det ska komma någon prins och väcka upp mig, så det blir väl till att streta på i den vanliga grå vardagen trots allt.

En dag till att klara av innan det är dagen D, eller kanske man ska säga dagen O. Spännande ska det bli. Morgondagen är rätt fullspäckad, så jag hinner nog inte fundera så mycket, och sen är det dags….

Nu är det också dags – att sova! God natt mina vänner!

One thought on “Naturen fröjdas…

  1. Inger skriver:

    Jag håller tummarna …

    kram Inger

Kommentera

