En annorlunda fredag…

En lång dag går mot sitt slut, åtminstone ska inte jag vara uppe länge till. Rätt trött och sliten är jag, men ändå nöjd. Operationen är genomförd och om den kan jag inte berätta mycket, jag som tänkt vara frågvis och nyfiken och studera allt de gjorde fick inte ens vara vaken, så så var det med den saken.

Beskedet jag fick efteråt var att det fanns både goda och dåliga nyheter, brosket var i betydligt sämre skick än de kunnat se på tidigare röntgenbilder. Åt detta finns inte så mycket att göra, farbror doktorn snyggade till så gott det gick och sen får vi se. Den ”goda” nyheten var att det också fanns en meniskskada som nu är åtgärdad, så kanske kanske blir det ändå lite bättre än tidigare. Annars är det bara att vänta på att bli gammal nog för att få byta knä. Det alternativet känns inte särskilt lockande så nu håller jag tummarna för några smärtfria år.

Fram tills nu på kvällskvisten har det inte varit några större problem efter operationen, faktiskt har jag haft mindre ont än jag har i vanliga fall. Mest har jag haft en besvärlig huvudvärk och ont av diskbråcket, men nu börjar det känna på lite mera i knäet, fast det är väl naturligt som de har härjat runt därinne. Värst är att bandaget har blött igenom, så imorgon blir det att besöka distrikssköterskan för att få en ny omläggning. Ringde nyss sjukvårdsupplysningen och fick beskedet att jag ska höra av mig igen imorgonbitti igen. Nu ska jag festa loss på några värktabletter, en kopp te och en kvällsmacka, därefter blir det tack och godnatt för mig. 

One thought on “En annorlunda fredag…

  1. Inger skriver:

    Skönt att du är tillbaka! Ha en bra helg …

    kram Inger

Kommentera

