Tankar i den grå gryningen….

Nattsömnen blev inte så där värst, nu har jag redan varit vaken allt för många timmar. För en som avskyr att sova på rygg är det inte lätt att hitta en ställning som passar när man måste ha benet i högläge. Smärtan i benet är acceptabel med hjälp av piller. Det största problemet uppstod när jag började blöda ymningt, min förbandslåda hade direkt ingen förberedelse för såna akuta situationer. Ett enkelt tryckförband fick jag i alla fall till och så återstod att ordna högläge för att hjälpa till lite extra.

Nu är det snart morgon och även sjukvården borde vakna till igen. Då får det bli ett nytt samtal till sjukvårdsrådgivningen för instruktioner om var jourhavande distrikta finns. Jag har inte vågat resa mig än, rädd att blodbadet tar ny fart, så nu känns det som att  ryggen håller på att gå av. Ska väl göra ett försök snart så får vi se hur det går. Tur att jag laddat med dator, smörgås, vatten, värktabletter, ficklampa, telefon och lite annat bredvid min sängplats. Morgontimmarna har användts till att kolla igenom vad som hänt i datavärlden under min frånvaro igår. Fast det är inte lätt att ligga raklång och sköta knapparna på den här manicken, stavningen blir lite si och så, för allt emellanåt trycker jag på alla möjliga och omöjliga knappar. Det tar lite tid, men tid har jag ju gott om just nu när alla andra sover. Önskar mig någon att tala med, men ingen är nog så sugen på att jag luftar mina funderingar i arla morgonstund. Tur man har en blogg då =) Några mail har jag också plitat ihop och fått iväg. Resten av tiden har gått åt till grubblerier som vanligt. Ägnade de första vakna timmarna åt den sysselsättningen, men tog mig sen i kragen och petade igång på datorn, det är lätt att fastna i sånt man inte kan göra något åt, bättre då att försöka ägna sin tid åt annat.

Nu ska jag stänga av den här apparaten en stund och göra en liten koll av dagsformen.

Kommentera

