Redan lördag…

Gårdagen försvann hur fort som helst, hann inte alls med någon bloggning då. Först var det ju återkomsten till min arbetsplats, och direkt därpå iväg ut på äventyr. En spelkamrat hade nämligen stort pådrag med anledning av sin fyrtioårsdag, och först på programmet stod en hejdundrande konsert där bl a spelmanslaget medverkade. Konserten blev nära två timmar lång, och det var lite drygt att sitta på den hårda kyrkbänken så länge, men samtidigt var det svalt och skönt inne i kyrkan. Det uppskattades, då vi spelmän klätt oss fina dagen till ära och hade dräkterna på oss. Jag fick stressa rejält för att hinna fram i tid och trots en snabbdusch precis före avfärd var jag rejält varm vid framkomsten. Efter konserten var det skönt att få byta till något ledigare, men helst skulle man varit väldigt lättklädd, något som dock min figur inte tillåter i såna folksamlingar!

Jag hade bara tänkt stanna en liten stund, men hur det nu gick till så blev jag kvar både länge och väl. Varje gång jag var på väg hem haffades jag av någon som ville byta några ord och så gick tiden…. På slutet var det rätt rejält myggigt också. Nu är det väl bara att vänja sig med deras närvaro, fast man inte vill.

Man blir lite lätt dagvill när det är så här ”hackigt” med röda dagar både här och där. Nyss kom jag på att det är faktiskt är lördag idag, vilket innebär att det äntligen är dags för melodikrysset! Idag är det nog läge för att sitta ute under himmelens tak och lyssna på herr Eldeman. Lyssnat på honom har jag precis gjort nu också, eftersom Da Capo precis klingat ut. Om lite drygt en månad får jag höra och se honom live också. Det ser jag fram emot.

Gårdagens stress fick mig att glömma en viktig sak! Det var mormors födelsedag, 102 år skulle hon fyllt. Visserligen är mormor borta sen rätt många år nu, men  i mitt hjärta finns hon fortfarande kvar och ibland känns det allt som om hon finns med oss här och håller lite koll på vad vi har för oss.

Kommentera

