Humörsvängningar…

Just nu – långt ifrån jublande – bara trött! Mitt morgonhumör är inte det bästa, och nu är jag tröttare än trött. Har ändock masat mig upp för att hjälpa gubben att få iordning lite matsäck som han ska ha med sig på sin Stockholmstur. Önskar bara att jag gjort i ordning den igår kväll i stället, då kunde jag bett honom fara och flyga någonstans när han ville ha hjälp. Det kunde jag i och för sig göra ändå, för han är ju fullvuxen nog att breda sina egna mackor,  men curlingmänniska som jag är så gick jag snällt upp och bredde smörgåsar åt honom. Mest för att han ska komma iväg någongång så det blir tyst och lugnt här hemma. T om hundarna är trötta och vill lägga sig igen och det just precis vad jag tänker göra nu på studs!  Hjärnkontoret behöver några timmars vila till för att fungera som det ska.

Kommentera

