Dags att sova…

Ja, så är det dags igen, repetitionerna för Ingmarsspelen har börjat. Jag hade inte tänkt att vara med i år, men blev uppringd och övertalad, så jag antar att det blir så då. Åtminstone några föreställningar får jag väl ställa upp. Det är ju roligt när man väl är där, men samtidigt är det så himla mycket annat, och jag känner mig inte i form alls. Fast det kanske är just det här som saknas för att jag ska komma i form. Något att skingra tankarna med borde ju vara bra. Kul var det i alla fall att se alla de andra medverkande, det  blir en särskild stämning under spelen, så är det.

Det har varit en rätt kulturell dag idag får man säga, har inte hunnit så mycket annat än att spela och sjunga och däremellan stoppa in lite mat i kroppen, så den skulle hålla sig lugn. Hade sparat en del av gårdagens thaimat, så det fick bli min snabba luch mellan kyrkosången och fiolandet på Ingmarsgården. Jisses så himla gott det var! Starkt, men samtidigt något mer obeskrivligt. Kyckling och grönsaker i panaengcurry är favoriten.

Tur var det att jag hann få i mig lite mat, för repetitionerna tog flera timmar. Hela föreställningen körs igenom plus lite extra gnuggning av vissa scener, så det tar ju tid. Sen finns ju ett och annat att hålla på med på hemmafronten också. Gräsklippning är t ex en sån sak. För att slippa husbondens tjat var det lika bra att äntra gräsklipparen och sätta igång, det tar ju också sin lilla tid. Nu är i alla fall klart, eller så gott som åtminstone, det är några små trånga och besvärliga skrymslen som jag inte orkade krångla med idag. De finns säkert kvar imorgon också…

Nu är det sovdags, innan jag gäspar käkarna ur led!

Kommentera

