Ingen riktig ordning på allting…

Igår blev det ingen bloggning. Telias internetanslutning krånglar alltjämt, kopplar upp och bryter sen femtioelva gånger, så till slut blev jag så förbaskad så jag struntade i alltihop och gick och la mig istället. Det här var det mobila bredbandet, det fasta har jag fortfarande inte fått igång på, trots att jag provat med ett annat modem och olika datorer. Är man inte gråhårig förut så blir man då – fasen att man vänjt sig på med såna här manicker! Nu är det svårt att klara sig utan.

Annars var det repetitioner inför Ingmarsspelen igår. Jag var där, liksom en del andra människor och dessutom en jäkla massa myggor och knott. Nu blir det till att fylla på förrådet av medikamenter mot sånt elände. En av spelkompisarna hade ”Mygga”, det brukar funka rätt bra, men trots insmörjning var jag rätt sönderbiten när jag kom hem. Mest på höger arm, och ändå hade jag jacka på mig. Inte vet jag hur det gick till, men kliar som tusan gör det fortfarande. Dåligt gick det för mig på repetitionen också, sämst någonsin, och då har jag rätt många ”tjänsteår” bakom mig. Jag antar att det beror på att mitt huvud är upptaget av allt för mycket annat, så jag var för okoncentrerad. Men det är ju bättre med en sån dag på repetitionen än när det är riktig föreställning. Jag får skärpa mig, ska då försöka så får vi se om det hjälper…

Just nu funderar solen som bäst på hur hon ska lägga upp den här dagen. Hoppas hon kommer fram till att det ska vara uppehåll och någotsånär vackert väder, fast prognosen hotar med en del regn. Den som lever får se. Det blir som det blir, inte mycket att göra åt.

För min del är det nu dags att äta lite frukost, sen får vi se vad som händer. Saker att göra finns det gott om, så sysslolös behöver jag inte riskera att bli.

2 thoughts on “Ingen riktig ordning på allting…

  1. teliakundservice skriver:

    Hej!

    Jag heter Christoffer och arbetar på Telia Kundservice.

    Jag vill gärna hjälpa dig att lösa de problem som du har med din fasta anslutning. Du får gärna kontakta mig via länken nedan så ska jag ta tag i problemet!

    Med vänlig hälsning
    Christoffer Svensson
    Telia Kundservice

    http://proof.telia.se/enkatpoll.asp?ProofID=15515

Kommentera

