En dag överfull av olika intryck…

Oj vilken dag jag haft! Lördagen har blivit söndag och jag har inte kommit i säng än. Fiolen har slitits flitigt minsann. Först två timmar mitt på dagen, tillsammans med ett av mina spelmanslag. Vi var inte så många, men det var kul och lät rätt skapligt med tror jag. Har man roligt låter det bättre, åtminstone inbillar jag mig det. Jag njöt i alla fall i fulla drag! Sen blev det några timmars jäkt innan det bar iväg till mera musiksamvaro. En god vän fyllde 60 för ett tag sen, och nu var det dags för hans kalas, där så gott som varenda gäst var musikant av något slag. Hur skulle det kunna bli annat än trevligt? Så fort maten var avklarad plockade jag fram fiolen och sen rann timmarna iväg. Det fanns så många att prata och spela med och innan jag visste ordet av hade klockan blivit två! Det konstiga är att när jag for till kalaset hade jag huvudvärk och kände mig allmänt olustig, den följde mig under hela måltiden, men sen när jag började spela försvann den all världens väg. Det är länge sen jag spelade så mycket, på slutet lät det nog inte så vidare bra, kroppen var sliten och stel, rätt kall också. Men ändå var det roligt. Hoppas att födelsebarnet också haft en trevlig kväll, för det var en riktigt lyckad fest, det tror jag att de flesta tyckte.

Nu får jag försöka varva ner och komma till ro i några timmar. I morgon, eller rättare sagt idag, är det också fullt på programmet, och det behövs nog lite vila för att klara av allt som ska göras. Melodikrysset är olöst också! Det måste jag fixa med det snaraste, bara jag får tid. Nu är det dock sovtid som gäller i några timmar framåt. God natt på er!

Kommentera

