I otakt med tiden….

I otakt, det är precis det jag är just nu. I otakt med mig själv och framförallt med tiden. Hinner bara gå upp på morgonen så är det kväll igen, och just inget blir det för mig. När jag summerar min dag kommer jag till korta, det mesta jag tänkte göra och borde ha gjort, det är fortfarande ogjort.

Och huvudvärken jagar mig, ända sen i fredags har den varit mig hack i häl. Små korta stunder lyckas jag lura min förföljare, men sen har den lyckats hitta mig igen. I fredags var jag och barnbarnet funktionärer på en hopptävling vid den ridklubb som hon rider vid. Det var ju trevligt på sitt sätt att vara tillbaka i hetluften igen. För ett antal år sen var det var och varannan helg som tillbringades på hästtävlingar runt om i Sverige, då när yngsta dottern tävlade flitigt. Jag antar att jag har förträngt att det allt emellanåt var just sånt väder som det var i fredags – regn och åter regn. Fast vi hade regnkläder och stövar var vi ordentligt frusna och olustiga efter några timmar ute. Jag kröp ner under täcket direkt jag kom hem och ville inte alls gå upp igen. Kanske är det efterräkningar i form av förkylning som är på gång, eller så är det all stress som är boven i dramat. Eller kanske båda delarna.

Stressad är jag i alla fall. I dag hade jag glömt att det var extra körövning, så dit kom jag försent, men bättre sent än aldrig!  Imorgon, redan kl 1o ska jag repa med två spelkompisar, på onsdag ska två majstänger spelas upp. Däremellan ska jag helst hinna till Falun för att hämta något, förbi vid mamma för att hämta något annat och så antingen till Kristinehamn eller Örebro för att lämna av allt… Jag vet då inte hur jag ska lyckats få det att gå ihop, men det brukar ordna sig på något sätt om man bara tar det lite lugnt. Jag hoppas väl på det den här gången också.

Ett klokt drag är förmodligen att gå till sängs nu i alla fall. Jag lär behöva sömn för att orka med, och så är det ju midsommar snart också. Då kan man ju också behöva lite extra krafter.

Sagt och gjort, så får det bli. Godnatt!

Kommentera

