Dan före midsommarafton…

Idag har det inte varit någon midsommarstämning alls, mest har det varit bilåkning. 60 mil tar sin lilla tid, även om jag gjorde mitt bästa för att förkorta restiden så mycket som möjligt. Periodvis regnade det så in i bombens att man bara kunde smyga fram. Vägen fylldes med vattenmassor och sikten var i det närmaste obefintlig, då är det bara att släppa på gasen, hur bråttom man än har.

Fram kom jag i alla fall, och tillbaka med. Inte så mycket trafik på ditvägen, men när kosan vändes hemåt igen, i sen eftermiddag, då hade trafiken börjat tätna. Folk var väl färdigjobbade och hastade iväg mot sitt midsommarmål, längtande efter en helg i gemenskap och trivsel, var den än må tillbringas.

För min del blir det en liten förändring i årets midsommarfirande. Vännerna är de samma, med något litet nytillskott, men platsen är ny. Vi överger stugan och slår till hos goda vänner istället. Det verkade mest praktiskt av olika anledningar, så så får det bli, åtminstone just detta år. Hur det blir nästa år, det får vi se då.

En del praktiska göromål återstår, jag hade tänkt göra en del av dem nu ikväll, men när jag känner efter så känner jag att jag inte orkar, så nu får det vara tills i morgon. Fast det innebär lite mera stress under morgondagen, och definitivt ingen sovmorgon, men det hade det nog inte blivit ändå.

I alla fall ska jag ta och krypa ner under täcket nu, med förhoppningen om att vakna pigg och utsövd. Det slår mig just precis nu att jag glömt bort att fixa dräkten åt barnbarnet, förbaskat också. Nu är det tveksamt om jag hinner med den saken. Ett smärre under ska väl till för att jag ska hinna allt jag tänkt och borde inför midsommaren, men vem vet, under kan ju faktiskt ske. Vi får väl se.

Nu ska jag knäppa av den här apparaten och ägna mig åt lite samvaro med John Blund istället. Vi har lite att resonera om han och jag.

Kommentera

