Skördetider…

En sån här dag uppskattar man verkligen moderniteter som rinnande vatten. Dels för att det varit alldeles väldigt varmt, dels för att jag tillbringat en stor del av dagen med att bärga hö. En perfekt dag för sånt arbete, men oj så svettig och lortig man blir. Nu har jag nyss tagit den åtråvärda duschen och är sanerad, men innan tror jag inte det fanns en enda fläck som var ren.

En hel del hö ligger nu på skullen, men fortfarande finns mycket kvar ute, och i morgon måste det in, så då gäller det att jobba på. Hittills har det flutit på riktigt bra, och jag hoppas att det fortsätter så.  Mest dramatiskt var när jag hittade ett getingbo på höskullen och trodde det var obebott. Det var det inte visade det sig. Rätt upprörda blev de stackars flygfäna som blev utan husrum på grund av mig. Tur som var så blev jag inte stucken. Hoppas de lugnat ner sig till imorgon när jag ska vara där och härja igen. Jag funderar på att köpa lite Radar och ha med mig, ifall de gaddat ihop sig mot mig, nu under natten. Man vet ju aldrig.

Idag blir jag inte uppe länge. Det känns i kroppen att jag blivit äldre och mitt nyopererade knä protesterar mot dagens övningar. Vi får väl se hur det blir med morgondagen, men det finns inte så mycket att välja på. Jobbet ska göras och därmed basta.

Kommentera

