Frid i mitt sinne – höskörden är inne!!!!!

Ännu en dag med värme och sol, skönt, nästan lite väl skönt. Själv klagar jag inte, är inte speciellt känslig för varken värme eller kyla, men många äldre har det jobbigt såna här dagar. Just nu njuter jag av ett gäng Finnkrisp med Lillängens vit caprin, toppade med päron och granatäppelmarmelad i calvados, till detta knappt ett glas rött vin av märket Alamos som en kompis kom förbi med. Försöker få det att räcka så länge som möjligt för att fira det faktum att höskörden är bärgad. Totalt slut är jag, men ändå nöjd och belåten. Har nyss tagit en välbehövligt dusch och slappar nu framför Golden league på tvn. Jag gillar friidrott, men just i kväll är jag lite för trött för att orka engagera mig.

Så mycket mera blir det inte för min del ikväll, orkar helt enkelt inte. Armar och ben vill inget mera nu. De har gjort ett rejält dagsverke, och förtjänar vila. Lite bekymrar det mig att jag tar slut så helt och hållet. Ska det fortsätta i den här takten blir det inte mycket mera uträttat på ålderns höst. Visserligen har jag kånkat ett antal ton hö idag och igår, men ändå… Det är en väldigt skillnad jämfört med förra året och mitt onda knä hämmar mig mer än jag tycker om. Nåväl, höet är under tak och inte en enda droppe regn har det kommit i. Det ger mig en stor tillfredsställelse. När höet ligger på skullen börjar semestern! Tack alla vädergudar som var på min sida detta år!

Kommentera

