Uppladdning…

Den här dagen inleddes med frukost i form av välling och hård messmörssmörgås. Lite bondsmör finns fortfarande kvar, men messmöret jag köpte i buan är för länge sen uppätet, så det fick bli den vanliga sorten som finns på affären. Gott och bra för magen. Till detta ett gäng värktabletter, de landade nog skönt i vällingen får man hoppas.

Kroppen är inte på det allra bästa humöret, den gruvar sig väl för vad som komma skall, vet att det blir en hård och lång dag. Mycket roligt kommer det att bli och en del som jag inte alls vill, men får stå ut med ändå. Sånt är livet, man kan inte alltid få det man vill ha, men man får försöka vara glad ändå. Just nu skulle jag helst av allt stanna hemma, men den känslan ändrar sig nog bara jag kommer igång.

Nu blir det till att ta tag i den här dagen och raskt göra väntande sysslor. Klockan 14.45 kliver jag på bussen till Bingsjö precis här utanför, det är service det! Åtskilliga timmar senare kliver jag av här hemma igen. Tiden där emellan ska fyllas, helst med trevliga saker och det är ju till stor del upp till mig. Dum är jag ju om jag låter det andra ta över, fast det är lättare sagt än gjort. Hoppas träffa en del kompisar som jag vet får mig att bli glad och livad, man kan inte låta bli att ryckas med av deras glädje. Hoppas träffa en del nya bekantskaper också. Det är ju lite av charmen med spelmansstämmor, att man råkar på nya människor och byter låtar med varandra. Vädret verkar bli toppen, så säkert blir det en härlig dag på alla sätt och vis.

Kommentera

