I goda vänners lag…

En lugn dag går mot sitt slut. Egentligen har hela helgen ägnats åt umgänge med goda vänner. Några har återvänt hem efter en veckas norrlandssemester, det är skönt när det rör sig i granngår’n, skönt också att jag lyckats hålla liv i alla deras växter under deras bortavaro. Det är en ansvarsfull syssla som inte direkt är fysiskt betungande, men, eftersom jag känner mig själv och mina talanger som trädgårdsmästare, en aning psykiskt påfrestande. Det vore inte kul om allt i växthuset dött under deras semestertripp, men jag klarade det i år också!

Några andra vänner var alldeles speciellt efterlängtade. Ett på ett sätt jobbigt möte, men också väldigt speciellt. Hoppas de kommer tillbaka snart igen. Nu i kväll hade jag också turen att bli bjuden på god mat och trevligt sällskap hos en kompis som fyllde år – det borde ju varit tvärtom – att vi bjudit henne på mat, men det får väl bli en annan gång. Vad skulle man göra utan vänner? Jag har då ingen aning!!

Kommentera

