Dags att peta på remmen igen…

Nej, det blev ingen mer bloggning igår, hann helt enkelt inte med den saken. Istället blev det en jäkla massa fiolspel tillsammans med några spelkompisar, och en hel del prat också. Precis vad jag behövde för att få något annat att tänka på! Synd bara att tiden går så vansinnigt fort när man har trevligt. Idag känner jag mig nästan bakis fast jag inte druckit en droppe, eller jo, det har jag ju, men bara en flaska alkoholfritt öl (som faktiskt är riktigt gott!) och en kopp kaffe, det blir man varken bakfull eller ovettig på. Nej, i det här fallet är det nog mera den musikaliska urladdningen kombinerat med min dåliga sömn som ger den känslan Himla trevligt var det i alla fall, även om jag blev lite lång i synen när jag skulle till att spela och inte hade någon stråke med mig. Det kunde blivit lite fiasko av det hela, men turligt nog hade en av spelkamrater två, så då ordnade det sig med den saken. Min ordinarie stråke är fortfarande hos fioldoktorn på rekreation tillsammans med en som jag brukar ha som reserv. Den jag nu använder som reservreserv hade jag väl lyckats lägga kvar hemma, och där gjorde den inte mycket nytta minsann. 

Men nu är det en ny dag och den ska bl a ägnas åt barnbarnet. I morgon har hon födelsedag, men då är mormorar och liknande portförbjudna, det är kompisarnas dag. Vi äldre får kalasa under helgen, men då är jag borta spå sångarturné, så vi tjuvstartar lite i stället. Hon har nog inget emot att det blir en extra firardag skulle jag tro. För säkerhets skull har jag kallat in förstärkning, mormorsmor kommer också med idag, så vi får se vad vi ska hitta på för något åt vår lilla prinsessa.

Nu får jag i alla fall sätta fart, det är mycket som ska hinnas med under den här dagen.

Kommentera

