MELODIKRYSSET V 29 – 23 JULI 2011

Jus  nu sitter jag i en buss, på väg mot Värmland. Vi kom iväg till slut, även om det började med lite strul. Vår busschaufför hade nämligen fått olika tidpunkter för när avfärden skulle äga rum, så när vi trodde vi skulle stiga på bussen satt hon i godan ro hemma hos sig och drack kaffe. Så småningom uppdagades misstaget och nu är vi i alla fall på väg. Turligt nog hade vi gott om luft i vårt tidsprogram, så vi hinner i tid till våra uppdrag ändå.

Mest konfunderad blev jag över mitt melodikrysslösande. Jag hade ju skrivit ut kryssplaner till hela kören och hade tänkt engagera dem i lösandet. Det gick ju på skam med den idén, men sex personer blev vi i alla fall, som i väntan på bussen, mitt på parkeringen utanför medborgarhuset slog vår kloka huvuden ihop och kryssade med liv och lust.

Så här blev vårt föslag:

L1 HUND
L2 TENOR
L3 BOXARE
V4 THURESSON
V5 MIDSOMMAR
L6 MICK
V7 RICK
V8 JUSSI
L8 STEN
V10 CHER
L11 ROSA
V12 FINER
L13 ENYA
V14 SONYA 

Kommentera

