Nattliga tankar vid Frykens strand…

Nu sitter jag på balkongen som vätter mot Frykens strand. Dunket från vattenfestivalen i Kil hörs, det känns som en väldig kontrast mot min dag där Fröding  varit huvudperson. För andra året i rad är jag tillsammans med min kör ute på turné med ett Frödingprogram. En konsert är avklarad och två kvar att göra. Dagens konsert ägde rum i Skåre. Den gick rätt skapligt, visserligen är det väl oftast så att inget är så bra att det inte kan göras bättre, men i det stora hela kan vi vara nöjda. I morgon väntar konsert i domkyrkan, Det blir också en upplevelse, akustiken måste bli helt annorlunda jämfört med dagens lokal.

Det har varit en varm dag, sola i Karlstad var på gott humör, även om man kunde se att det regnat en hel del innan vi kom. Vi hörde att det åskat mycket förra natten, tur att vi inte var här då! Efter avslutad konsert skyndade alla till vår buss, för vidare skjuts till vårt natthärbärge – ett vandrarhem i Kil. Det faktum att vi visste att vickning väntade lockade, och vi blev inte besvikna. Vi har ätit gott och både sjungit och musicerat tillsammans, kort sagt har vi haft alldeles väldigt trevlig.

Nu sover förmodligen alla utom jag, precis som vanligt höll jag på att säga! Den sista timmen har jag och två basar haft djupa och intressanta diskussioner om livet och hur det kan te sig. Inte alltid så lätt att förstå sig på, men intressant värre är det ju under vår vandring här på jorden.

I morgon (nej minsann, det är redan ny dag, så idag ska det väl vara!) väntar en ny dag som vi ska fylla med sång och glädje. En kompis som jag inte träffat på många, många år har lovat komma till vår konsert, och förhoppningsvis ska vi hinna att träffas och byta några ord också, det ser jag fram emot.

Sen väntar ännu en kväll tillsammans med körkompisarna här på vandrarhemmet. Säkert blir den vickningen lika god som den vi fick igår. De båda damerna som fixat allt är så trevliga och gör allt för att vi ska trivas.

Nej, nu får jag väl göra ett försök att sova i alla fall. Min rumskompis sover sen flera timmar tillbaka. Själv skulle jag gärna haft en tallrik med filmjölk och flingor just nu. Jag börjar bli hungrig igen. Det får bli en vända ner i köket för att se om det möjligen finns något att stoppa i munnen. Att sova när man är hungrig är omöjligt. Annars får det bli en chokladbit, för det vet jag att det finns någonstans i min packning.

Kommentera

