Trist torsdag…

Är just inte på något blogghumör alls, ändå sitter jag här och kliar på tangeterna. Jag vet ju att det brukar kännas bättre när jag fått skriva av mig, så jag får väl försöka med det den här gången också. Den euforiska känsla som sångarturnén medförde har klingat ut, det känns mera som om jag kraschlandat i verkligheten igen. Jag känner på mig att jag borde kämpa emot tungsinnet och fortsätta vara glädjestrålande, men jag orkar inte just nu. Kanske i morgon?

Idag blev det en vända till soptippen med massor av bråte – skit på ren svenska. Fy faderullan vad mycket det samlas överallt. Antar att jag borde kasta nästan allt jag äger och har, det sägs ju att man ska bli så mycket lyckligare då, känna sig fri. Jag saknar inget av det jag slängde idag, men inte kände jag mig fri och lycklig, bara trött och jäkligt lortig. Smutsen gick ju att tvätta bort, och det är gjort. Tröttheten sitter kvar ändå, liksom längtan efter det där omöjliga. Tvål och vatten biter inte på sådant.

Nu ska jag i alla fall göra ett försök att få till några sovtimmar. Förhoppningsvis är jag gladare i morgon när jag haft främmande av John Blund. 

One thought on “Trist torsdag…

  1. inger skriver:

    Monica, det är fullt ok att vara deppig … du har ju koll på det!
    Men visst är det skönt att slänga, även om det är svårt att göra sig av med grejer, det måste verkligen vara skräp innan det slängs.

    kram Inger

Kommentera

