Snart slut på den här dagen…

Vaknade åt helsike för tidigt i morse, om det ändå vore för jag är så hurtig! Egentligen borde jag ha öronproppar i, för jag är så himla lättväckt, och sen är det omöjligt att somna om. Just nu är jag rätt trött, så nu får jag inte fastna vid den här maskinen för länge för då går det över och jag blir pigg igen.

Inte ens hälften av vad jag tänkt att jag skulle hinna idag har blivit gjort. Så är det ofta för mig, men nu har jag ju något som väntar och som kräver att jag fixat klart i tid, men det brukar ordna sig. Jag hinner, om än inte i god tid, vilket gör att svärmor våndas rätt rejält, hon tycker om att vara ute i tid! Själv är jag mera så att jag behöver ha kniven på strupen för att prestera, troligen inte särskilt bra för mitt blodtryck, men så är det i alla fall.

Idag fick vi efterlängtat besök,  glädjande nog blev de kvar över natten också. Vi grillade och satt ute och njöt av sommarkvällen tillsammans. Underbart väder och inte en enda mygg eller knott. Så alldeles väldigt skönt, och jag är på bra mycket bättre humör i kväll än igår. Kanske beror det lite på vinet som jag druckit, men inte bara.

Nu ska jag stänga av den här manicken och krypa till kojs, snart är det slut på den här dagen och en ny dag väntar med fullspäckat schema. Ser fram emot söndagen, som har ett överraskningsmoment i sig. Det blir spännande att se hur det hela avlöper.  

Kommentera

