En vanlig dag.

Snart slut på den här veckan också, så fort tiden går. Idag har jag varit med en blomma till en släkting vars man nyss gått bort. Det blev en trevlig pratstund över en kopp kaffe. Mannen var gammal, men saknar gör man ju ändå efter ett långt liv tillsammans.

Annars hände något idag som gjorde mig alldeles väldigt glad. Inget märkvärdig alls egentligen, men nog för att förgylla min dag. Tänk så lite det behövs för att göra en annan människa glad! Kanske är det för att jag varit dyster så länge som jag känner mig så glad över att få vara glad. Det borde finnas en massa ”gladhetskänsla” lagrat som bara väntar på att få spritta ut ur kroppen om det får någon anledning. Lite smet ut idag!

Och dagen är inte slut än. I kväll väntar en magisk stund vid Nåsen, då den årliga vallåtskvällen är här. Kulning, hornblåsning mm. kommer att ljuda över vattnet och precis som vanligt är vädret toppen. Han där uppe gillar nog de här tillställningarna. Jag gör det i alla fall, och ska vara med och ge en hjälpande hand med hamburgare, kaffe och sånt. Hoppas det kommer mycket folk.

Kommentera

