Upp och ner och härs och tvärs…

En ny dag är här, rätt grå och trist när man tittar ut genom fönstret, men den kan ju bli fin ändå. Det känns lite som om vädergubben inte riktigt bestämt sig för hur han ska ta det, kanske har han haft sovmorgon och inte riktigt kommit igång än.

Som vanligt vaknade jag för tidigt – och kom i säng för sent också, ingen riktigt bra kombination det där. Jag måste försöka få nån ordning på mitt liv, men det vill sig inte riktigt just nu. Det har det inte gjort på länge. Kanske blir det bättre när semestern är slut och allt rullar på i vanliga banor. Men först har jag ju den där stora händelsen som väntar inom en snar framtid, det går ju inte att komma ifrån att den påverkar hela tillvaron en aning, och även om det bara är trevligt som väntar så känner det på lite extra.

Undrar om livet ska fortsätta så här, att man verkar ha allt mindre koll? En del saker har hänt den här sommaren som har vänt upp och ner på hela min tillvaro, saker som man aldrig i sin vildaste fantasi har tänkt ska kunna hända. Vill inte att de ska kunna hända heller, men när det händer har man inget val, bara att hänga med och göra det man måste. Andra saker som jag innerligt önskat ska hända har inte hänt, och då undrar man förstås varför och grubblar på det.

Sen har det naturligtvis hänt en hel del väldigt trevliga saker också, som man kan bära med sig i hjärtat och minnas med glädje. Det är ju det som gör att man tar sig igenom det där andra jobbiga. Sammanfattningsvis kan jag ändå konstatera att det har varit en osannolik sommar som jag kommer att tänka tillbaka på med blandade känslor.

One thought on “Upp och ner och härs och tvärs…

  1. inger skriver:

    Ja, glädje och sorg verkar följa hand i hand … det är vår familj också väl medveten om. Alla små nytillskott som ploppat in har gjort att våra tråkigheter kan hanteras också … det är väl så det ska vara förstår jag.

    Kram Inger

Kommentera

