Onsdag

Mjukstart på jobbet blev det idag. Jag börjar lite för tidigt pga den familjeangelägenhet som väntar nästa helg, så jag gör några ryck nu och tar ledig sen igen. Än är det inga barn i skolan, så jag kan lägga mina arbetstider lite flexibelt, det är skönt så här till att börja med. Har putsat lite fönster, tvättat och grejat, som sagt – mjukstart. Det känns att man är rostig efter ledigheten.

Efter jobbet blev det en vända till vackra Säfsen, platsen där jag växt upp och där jag fortfarande har en stor del av mitt hjärta. Blev förvånad över att ”min” gräsmatta var så liten mot vad jag kommer ihåg från min barndom. Den som var så stor och hade plats för både oss barn och vår publik (dittvingade föräldrar) när vi lekte cirkus. Många saker har helt annan proportion än vad jag minns. Jag antar att det beror på att jag själv var mycket mindre på den tiden. Nästan överallt finns minnen från förr. Jag borde åka hit oftare och gå på rundvandring och frossa i gamla minnen.

På vägen hem stannade vi till hos vänner och fick lite fika och en trevlig pratstund. Önskade att jag haft kameran med mig för det var så vackert i skymningen, men de vackra vyerna finns inpräntade i minnet och kan lätt återupplevas när jag blundar.

Nu har det återigen blivit sovdags. I morgon väntar en ny dag som jag möter med förhoppning om att den ska föra med sig trevliga händelser.

Kommentera

