En liten paus…

Ja,nu har det äntligen hänt då – det som alla väntat på och spekulerat i både länge och väl. Kronprinsessan Viktoria är med barn! Ett stort grattis till henne och Daniel. Hoppas ni får chansen att njuta en smula, precis som vanliga människor, och inte ”hemsöks” av nyfikna och sensationslystna journalister bittiga som sent. Ivrigt väntande på att något eländigt ska hända så det får något att skriva om som gör att de säljer mera lösnummer. Usch och fy för efterhängsna journalister! Visst förstår jag att de måste skriva om sånt som händer, men sen beror det ju på hur de bär sig åt för att få något att skriva om också. Själv har jag helt slutat köpa de två stora kvällstidningarna efter den terror som vi fick utstå  för ett tag sen.

Idag skulle jag dragit mig söderut, men nu är det ändrade planer, jag åker i morgon istället. Dotterns ord: mamma du behöver nog inte komma förrän i morgon faktiskt… Tänk, nu klarar hon sig utan morsan! Ja, fullvuxen är hon ju för länge sen, men det är väl inte så lätt för en mamma att inse det. Jag har i alla fall inte suttit sysslolös och rullat tummarna. Här finns tusen och tusen saker som ska göras, så det var väldigt bra för mitt blodtryck att få göra dem i lite mera behaglig takt.

Att jag börjar på och bli gammal och skruttig har jag i alla fall konstaterat idag. Händerna är stora och klumpiga, jag hör illa och tamejsjutton ser jag som en kratta också. Jag skulle dela en bit tunnt, slingrigt tyg i tre lika stora delar. Det var inte det lättaste. Jag höll på att ge upp. Ringde till mamma för att försöka lämpa över mina problem på henne, men hon var inte hemma (vilket ju var tur för henne!). Då återstod bara att skrida till verket för egen maskin, vilket jag gjorde. Fast jag tvingades ut på trappen för att klara av uppdraget, det var alldeles omöjligt att se något här inne. Jag behövde dagsljuset för att kunna se, och det var nästan omöjligt ändå. Till slut hade jag ändå lyckats förvandla 1.50×2,50 till 3 st 50×2,50. Trägen vinner!

Nu har jag belönat mig själv med en kaffekopp inklusive duppa – det tyckte jag att jag förtjänade när jag kommit så långt. Inte minst för att jag ska orka fortsätta, för nu vidtar ytterligare en kraftansträngning – att fålla hela konkarongen! Ett jäkla petgöra det också, men där räcker åtminstone synen till, däremot är det väl mera tveksamt om tålamodet räcker till. Bäst att sätta fart!

2 thoughts on “En liten paus…

  1. inger skriver:

    Ha en trevlig helg och grattis till brudparet!

    Kram Inger

  2. Ängeln skriver:

    Tack, det ska jag göra.
    Hoppas din helg blir fin också.

Kommentera

