Intensivt…

Har jobbat ifrån mig för den här veckan, åtminstone på det jobbet jag får betalt. Rätt mycket obetalt jobb återstår förstås, mer än vanligt till och med, nu börjar det dra ihop sig! Jag har på känn att de dagar som återstår i den här veckan kommer att bli rätt intensiva – men roliga.

Just nu håller jag på att laga mat inför fredagens ”förfest” och så ska massor av kläder fixas. Undrar hur jag ska få timmarna att räcka till? Jo då, jag vet att jag borde gjort både ett och annat för länge sen, men det ligger inte för mig. Jag presterar bäst ”med kniven på strupen”, och på nåt sätt brukar det alltid bli bra till slut ändå.

Säkert kommer jag att vara helt slut på måndag morgon när jobbet kallar igen, men det kan ju inte hjälpas. Ibland får man offra sig för den goda sakens skull.

Hoppas nu bara att det inte krånglar till sig med något så här på sluttampen.

Så där ja, nu var nästa paj klar och utställd på avsvalning. Nu tror jag faktiskt inte att jag orkar så mycket mera idag. Jag tror John Blund varit här och strött ut lite sömnpulver, för jag blev så tvärtrött. Fast det är väl egentligen meningen att man ska sova för länge sen, så det är väl lika bra att göra som han vill.

Kommentera

