Back in business…

Ja, nu är jag tillbaka i verkligheten igen efter en helt sagolik helg.

Idag ramlar alla ungarna in och lokalerna fylls återigen av ömsom skrik och skratt. De flesta barnen är ju gamla bekanta eftersom de fanns hos oss före sommarlovet, men en helt ny klass dyker det upp, och också en del nyinflyttade. Bland annat vet vi att vi får barn från helt andra kulturer. Säkerligen kan det bli lite rörigt och kännas lite osäkert för både oss personal och dem, innan vi lär känna varandra, men det ska säkert gå bra ändå. 

Nu får jag alltså stoppa undan festblåsan och de högklackade skorna (dottern förbjöd mig att gå i foppatofflor under bröllopet!), och istället plocka fram arbetskläderna och fotriktiga skor. Ska sanningen fram så trivs jag nog bra mycket bättre i den senare utrustningen, men man får ju försöka bjuda till när det gäller. Vad gör man inte för sina barn! 

Bröllopet var fantastiskt! Brudparet strålade och näsdukarna hos så väl manliga som kvinnliga gäster användes flitigt. Det är allt skönt att man får gråta av angenäma anledningar ibland. Själv snyftar jag fortfarande allt emellanåt. Jag känner mig rörd av glädje mest hela tiden, och hoppas nu att de unga tu ska få leva lyckliga i alla sina dagar.

Men här är det ingen smekmånad utan dags att köra igång dagen med de vanliga sysslorna. Så värst många timmars sömn har jag inte fått i natt heller, men det är bara att knalla på ändå.

Kommentera

