Riktigt trött var jag igår kväll, orkade inte skriva klart mitt blogg inlägg för bokstäverna for all världens väg. Jag sov inte alls bra förra natten, drömde mycket och rörigt. Den här natten har jag om möjligt sovit ännu sämre, fast säkert beror det på det som väntar i idag, inget jag ser fram emot, men ändå är det bra Det kommer att bli många känslor som är svåra att hantera, men säkert känns det bättre när dagen är passerad. Vissa saker måste man ta sig igenom, så är det bara.

Den nya vikarien dök upp på jobbet igår, och jag försökte att sätta henne in i de sysslor som ska göras. Det kommer nog att fungera bra, och hon får ringa om det blir problem. Sen tidigare har jag sammanställt en arbetsbeskrivning som man kan gå efter, förhoppningsvis underlättar den en aning. Det är ju inget komplicerat som ska utföras, men rätt körigt kan det vara ibland, och då kan det vara bra att ha lite extra stöd för minnet.

På kvällen blev det också inskolning, fast av ett annat slag. Jag tog nämligen hundarna med mig och hälsade på för att de skulle vänja sig vid en ny hundvakt. Den vi hade under helgen hade vissa problem med vår envisa lilla fröken, som inte släpper vem som hels in på livet. Förhoppningsvis går det här bättre.

Ja, nu är det full fart som gäller för att hinna alla sysslor innan vi måste ge oss iväg. 9.00 är det tänkt att vi ska sitta i bilen och vara på väg.

Kommentera

