Slut…

En lång dag går mot sitt slut. Det har varit intensivt precis hela dagen, knappt en lugn stund. Direkt efter jobbet fick jag skynda iväg till Vansbro för mera jobb. En föreläsning var mitt mål och jag var både stressad och trött, kanske inte allt för entusiastisk om jag ska vara ärlig. Visst verkade det intressant, men ändå… Det är jobbigt att inte hinna landa innan man måste dra vidare till nästa sak. Dessutom missade jag min spellektion och kunde inte heller hjälpa damerna som jag tidigare berättat om, som så ivrigt vill lära sig att spela fiol, och som skulle träffas igen idag.

Iväg kom jag, hann t o m fram i tid. Skulle gärna hunnit få en kaffekopp i min hand innan, för jag kände mig trött och var rädd att jag skulle somna när det hela drog igång. Men det hade jag inte behövt vara rädd för, föreläsaren visade sig vara en person som verkligen brann för sitt yrke och det han berättade om. Min trötthet försvann som genom ett trollslag, och kvällen var allt för fort över. Jag kom på mig med att nästan önska att jag skulle få vara med och jobba i hans stab! Det måste vara en stimulerande arbetsplats. Har jag vägarna förbi någongång när det är vardag och öppet ska jag baske mig titta in.

Så synd att inte flera tog chansen att komma och höra honom berätta. Var var alla föräldrar som så gärna kritiserar skolmaten, var var politiker, lärare och övriga pedagoger och var sjutton var rektorerna?

Jag skulle vilja berätta mera, men just nu orkar jag inte. Mitt huvud värker, liksom axeln. Det känns som om en verkligt rejäl förkylning stryker runt min kropp och bara väntar på minsta lilla chans att slå till. Nu är det hög tid att krypa ner i snarklådan en stund, för att samla krafter till morgondagen. Den jäkla datorn är seg som sirap, eller så är det jag… Lika bra att ge upp. Natti!

One thought on “Slut…

  1. inger skriver:

    Håller med dig, men erbjudandet kom ut väldigt sent! Vi hade kvällsmöte inplanerat sen länge …
    Jag tycker våra chefer har möten hela tiden men ändå är det klen samordning många gånger, ingen framförhållning alls.
    Hoppas iallafall att all kökspersonal blev inspirerad och sen gäller det att få möjligheter att förverkliga något också …

    kram inger

Kommentera

