Delad glädje är dubbel glädje!

Det blev ingen bloggning igår, det hanns inte med helt enkelt för programmet var fullt ändå. Det är det väl egentligen idag också, men jag försöker väl klämma in några ord ändå – så jag inte får abstinensbesvär! Gårdagen var en lyckad dag för flera av mina vänner, jag gläder mig för deras skull. Bland annat fick tre långtidsarbetslösa positiva besked om arbete just igår. Det är väl något att vara glad för. Tänk vilken känsla det måste vara när man är en bit över 60 år och varit arbetslös länge och så plötsligt händer det. Det är säkert nästan samma känsla som att vinna en högvinst på lotteri. Delad glädje är dubbel glädje!

Den här helgen kommer att bli en riktig musikhelg för min del. Från det ena till det andra, både idag och imorgon. Lite andra åtaganden ska klämmas in däremellan, riktigt hur det ska gå till vet jag inte, men det brukar lösa sig. Melodikrysset får jag svårt att hinna i rättan tid, kan nog lyssna på första halvlek, men sen måste jag vara på plats vid första spelstället för stämning och sånt så vi kan köra igång när klockan blir 11. Det svider lite, jag är rätt melodikryssberoende, men det får väl lov att gå. Webbarkivet blir min räddning så småningom.

Gudskelov för vänner förresten! En av mina är så snäll så hon underlättar min dag betydligt genom att åka till apoteket åt mig. I gårdagens stress hastade jag iväg till apoteket i Vansbro för att hämta ut penicillin till ett av djuren. Lång i ögonen blev jag när expediten förkunnade att de inte hade den sorten hemma. Efter en koll konstaterades att det fanns i Djurås, men hur sjutton jag skulle lyckas hinna dit när de hade öppet var mer än jag kunde räkna ut – jag kan åka sa min snälla kompis då. Tusen tack för det, det underlättar min tillvaro rejält, ett bekymmer mindre.

Nej, nu får det vara nog för den här gången. Bäst att sätta fart med allt praktiskt som ska fixas.

Kommentera

