En intensiv måndag…

Idag (också) har jag sprungit från det ena till det andra. Direkt från jobbet till min spellektion, hann precis bara förbi hemma och hämta fiolen och låta hundarna komma ut för att lätta på trycket. Sen iväg igen med andan i halsen. Ny fröken har jag fått också. Min ”gamla” är sjukskriven efter en otäck trafikolycka, som ändå gick skapligt. Usch det kunde slutat riktigt illa. Nu har jag i stället en alldeles färsk och nybakad musiklärare. Det blir säkert bra det också. Lektionen idag ägnades mest åt att komma underfund med varandra och hur fortsättningen ska läggas upp. Jag ska väl försöka skärpa mig så inte det stackars flickebarnet blir gråhårig i förtid. Jag vet att jag är slö och borde öva mera på mina läxor, och jag tänker ju att jag ska, vill ju också… Men sen så blir det ändå inte av. Det är ju märkligt…

Sen hastade jag vidare in på affären för att fylla på kylskåpet en aning. Det fanns stora brister där konstaterade jag i morse. Lyckades skrapa ihop en skvätt mjölk så jag fick gröt och lingonsylt till frukost i alla fall. Filmjölken som är så livsnödvändig saknades. Nu har jag fyllt på lagret. Köpte två liter på en gång. Det räcker två dagar, kanske tre. Jag skulle kunna leva på filmjölk förjämnan, det är så friskt och gott. Fast det är många som inte håller med mig om det!

Iväg hem, värma lite mat i micron och så iväg igen. Den här gången skulle jag själv vara fiolfröken.På plats var redan de fem damerna med ambitionen att lära sig spela fiol, i full färd med att stämma fiolerna, precis som jag beordrat. Det är bra med lydiga elever! Idag var jag en sträng fröken, i alla fall ganska. Lite ordning och reda får det vara, jag vill inte ha mardrömmar igen! Vi får väl se hur natten blir! Jag tycker i alla fall att de var duktiga och det kändes som om vi drog någotsånär åt samma håll idag. Alltid något.  Fortsättning följer!

Sen så har jag gjort något idag som jag tänkt på länge, men det har inte blivit av. Har väl inte vetat hur jag skulle göra, och så har det runnit ut i sanden. Nu äntligen är bollen i rullning, sen får vi se hur det hela slutar. Det är spännande! Jag tänker inte berätta mera om det just nu, kanske senare. Det beror ju lite på hur det går.

Ute regnar det för fullt. Typiskt nu när jag skulle behövt torkväder, typiskt är också att gubben letar fram en massa lortkläder som måste tvättas precis nu. Fast jag sagt åt honom att kolla det i god tid, innan det är sista dagen. Och för all del, det är ju bara näst sista dagen innan han far till Norrland på älgjakt, så det är väl gott om tid tycker han. Morgondagen lär gå åt till att leta efter allt han ska ha med sig och till att packa ner detsamma. Jag har varit med förr jag!

Nu ska jag bestämt ta och lägga mig. En god natts sömn kan nog behövas för att jag inte ska tappa tålamodet när tjatet börjar om vart sjutton jag gjort av allt som herrn ska ha med sig på sin tur. Men sen får jag ju rätt många dagars semester, så jag ska väl inte klaga.

One thought on “En intensiv måndag…

  1. inger skriver:

    Jag är en av dem som tycker att fil är rena bantningskosten, ok på sommaren men inte annars. Köper en fil varannan vecka till Sagis, hon gillar det ibland.

    Oj vad du spelar och har dig, hur får du tiden att räcka till, ja jag vet ju att du inte sover så många timmar men ändå …

    kram Inger

Kommentera

