Tisdag…

Jahapp, då var det dags att sammanfatta den här dagen då. Vädret har inte varit det bästa, regn nästan hela dagen, och blåsigt. Fast ändå lite bättre än jag hade väntat faktiskt.

Straxt är det läggdags och i stort sett allt som herrn ska ha med sig är packat – inte av honom utan av mig. Precis som vanligt! Tur att ändan sitter fast, annars skulle han få leta efter den också! Skjutvapnen har han vackert fått plocka fram alldeles själv, men resten… När jag tröttnar på att han virrar runt och letar efter än det ena, än det andra så blir det ju så att jag ser till att han får med sig det han ska ha, fast jag vet att jag borde låta bli. Jag har köpt skott, jag har köpt snus, jag har letat rätt på licenserna, jag har gjort det och jag har gjort det – och jag har skämt bort honom så till den milda grad – så jag får väl skylla mig själv. Som man säger: det är svårt att lära gamla hundar sitta! Är det någon som vet hur man gör så vill jag veta! Kanske finns det någon kurs dit man kan skicka bortskämda gubbar – eller någon dit man kan skicka enfaldiga curlingsambor. Det vore ju helt klart något för mig!

De fiolspelande damerna orsakade inga mardrömmar den här veckan, vilket var skönt. Tyvärr sover jag himla dåligt ändå, eftersom jag har sån värk i kroppen, men det räcker ju med ett störningsmoment i taget. I morgon ska jag till sjukgymnasten, vi får väl se om det kan medföra någon ljusning i min problematik. Jag hoppas verkligen det, för det börjar bli lite väl jobbigt igen.

Nu väntar jag på tvättmaskinen, sen ska jag försöka skrapa ihop lite sömntimmar. Det känns som om jag håller på att bli dunderförkyld, flera på jobbet är lite halvdana, och det är rätt typiskt några veckor efter terminsstarten. Dags för echinagard för att hålla bacilluskerna borta!

Kommentera

