Äntligen kväll…

Minsann, det blev kväll till slut, fast det satt hårt åt! Mannen kom iväg också, helt planenligt. Nu har han semester – och jag – på sätt och vis i alla fall. Skit samma när det blir mat, eller om det blir en tallrik filmjölk i stället. Jag bestämmer själv, när jag inte har någon annan att ta hänsyn till. Allt annat är ju precis som vanligt, djuren ska ha sitt, omvårdnad och mat, oavsett vad det är för dag och vem som är hemma eller borta.

Hade faktiskt tänkt lägga mig för flera timmar sen, är rätt vissen idag. Ont i nacken och armen och de förbaskade värktabletterna får lov att inkasseras, det blir ingen annan råd. Jag är så trött på att stoppa kroppen full med sån skit, tycker inte att det hjälper heller, men antar att det skulle vara ännu värre om jag inte tog dem. De kapar väl den värsta smärttoppen förmodligen.

Dagens besök hos sjukgymnasten var väl egentligen inte så upplyftande. Efter lite letande i min journal fann hon att det gått 15 år sen jag röntgade nacken sist, och såg väl inte så där värst vidare ut då, man kan ju undra hur det ser ut nu då. Det ska jag väl få reda på snart antar jag, eftersom jag bör göra en ny röntgen. Dagens undersökningar satte en jäkla fart på värken i alla fall. Säkert är det bättre i morgon, när det fått lugna ner sig lite. Nu ska jag i alla fall ta och lägga mig. I morgon är en ny dag.

Kommentera

