Trött och tråkig…

Det är precis det jag är – trött och tråkig. Just nu spelar mina kompisar i Grönklitt med liv och lust och här sitter jag med gnälliga hundar och jamande katter och önskar att jag var någon helt annanstans. Vanligtvis tycker jag det är skönt att vara ensam hemma, men just nu har jag fått nog av alltihop. Det blir väl till att peta i sig den vanliga ransonen värktabletter och gå till sängs så känns det säkert bättre i morgon.

Det verkar som om hela världen är i maskopi med varandra mot mig. Inget blir som jag tänkt, och just nu vill jag bara gå ut genom dörren och dra, ju längre bort desto bättre. Byta ut hela min värld mot en alldeles ny tillvaro, eller åtminstone få byta och till en ny kropp som inte jävlas med mig hela tiden.

Fast jag vet ju att jag tänker annorlunda i morgon. Det finns många som har det mycket värre. Jag tar mig ur sängen på egen hand och jag kan gå på mina ben, så jag ska inte klaga. Men just i kväll gör jag det ändå. Ibland måste man får bryta ihop en smula för att kunna ta sig samman och fortsätta streta på.

Så, nu får det vara färdiggnällt. Dags att stänga av den här manicken och lägga sig. Godnatt alla.

Kommentera

