Hösten är här…

Ja, då är jag uppe igen och min värkande kropp med mig. Några timmars sömn gör väl ändå att jag orkar ta nya tag, även om sömnen varit långt ifrån lugn.

Var nyss ute med hundarna och kunde konstatera att nu är den här – hösten. Usch och fy! Marken lyser vit av frost, bilrutan har ett tjockt lager is på sig och termometern visar -3! Nu är det alltså dags… Det hjälper föga att säga ”jag vill inte”, som alltid följer tidens gång sin egen planering. Det är bara att hänga med, om än motvilligt.

Idag väntar, vad jag hoppas, en intressant dag där jag tillsammans med några andra ska fördjupa oss i ämnet nåsdräktens utveckling under 1900-talet. Ja, vi fortsätter i morgon också, och ytterligare en helg längre fram. Det blir bra för mig att fokusera på något annat än smärta. Värst av allt är väl att melodikrysset i realtid får stryka på foten. Det är ju aldrig bra! Men kryss blir det i alla fall sen när jag kommer hem. Gudskelov för webbarkivet som ser till att den möjligheten finns. 

Kommentera

