Lördag…

Sitter här i min ensamhet, inte alls så dyster som igår kväll, och det beror nog inte bara på den lilla, lilla skvätt rött som jag lyckades pressa ur min nästan tomma dunk. Hade egentligen tänkt gå ner till granntanten, som också är gräsänka, men så rann tiden iväg, och det blev för sent. Vi ska båda upp tidigt i morgon, så det är väl lika bra att leta rätt på sängen istället. Ska bara knapra i mig mitt finncrisp med kantarellost och päron till.

Det har varit en fin dag. Kursen var otroligt intressant, tiden rann iväg och man skulle velat hålla på mycket längre. Har också hunnit med att bevista ett bröllop i vår kyrka. Sånt är ju alltid trevligt!

Mindre trevligt var det för min kompis som ramlade så illa så hon fick åka till akuten. Kryckor och smärtstillande är det som gäller för henne en tid framåt.

Melodikrysset är också avklarat, dock via webbradion, men bättre sent än aldrig!

Nu har jag lyckats få vinet, finncrispen och päronet att gå jämt ut, dags att sova alltså. Natti.

Kommentera

