Idag

Inte mycket skrivlust har jag idag. Inte mycket lust till något om sanningen ska fram. Har nyss varit på sångövning, mitt vanliga onsdagsnöje. Det gick väl så där. Luften tycktes inte räcka till riktigt och jag hittade inget riktigt flyt i min sång, men det är väl bara att göra så gott man kan. En del dagar vill det sig inte riktigt, hur man än försöker.

Hela dagen har varit lite stressig. Måste skynda mig på jobbet, för att sen smita iväg till vårdcentralen på läkarbesök, och så skynda mig tillbaka igen och göra klart allt jag inte hunnit. Riktigt som det var tänkt gick inte läkarbesöket heller. Det visade sig att den person som sköter om röntgen hade slutat för dagen när jag kom, så den planerade röntgenundersökningen blev ogjord. Dessutom har hon nu semester, så det dröjer ytterligare en vecka innan det blir någon röntgen. Suck!

Läkaren, som jag inte träffat förut, var trevlig och engagerad kändes det som. Men trots det ställer jag mig lite frågande till en av medicinerna hon ordinerade. Jag hann inte in på apoteket för att hämta ut den, men har nu kikat i fass och det får mig att undra. Bestämmer mig för att kolla upp det lite mera innan jag stoppar i mig den. Kanske min sjukgymnast vet något mera.

Imorgon blir det också ett himla flackande och farande. Min chef ringde och berättade att det hastigt och lustigt blivit bestämt att det ska vara personalmöte imorgon. Alltså måste jag precis som idag stressa som bara den, lämna en del av arbetet och åka på mötet, sen tillbaka igen, och så ska jag iväg återigen till Vansbro på styrketräning.Tur att inte alla dagar är sådana! 

Kommentera

